ÅSIKTER: mobbning

det är dags för ett åsiktsinlegg igen. denna gång handlar det om ett kensligt ämne, men också ett viktigt emne. nemligen mobbning.



skulle ni vilja vara dendär tjejen på bilden? nej skölle inte tro det va. tror ni att någon annan vill vara henne då? NEJ! men tyvärr är det aldeles för många som kenner sej presis som henne. det tycker jag är helt jevla oaceptabelt. jag skölle alldrig i hela mitt liv få för mey att mobba någon, det ska ni ha jevligt klart för er.

tenk er att vakna varje mårgon med ett trasigt hjerta, en klump i magen som bara växer sej större och större för varje dag som går, redsla och oro inför skoldagen och medvetandet om ensamheten. ingen ska behöva ha det så,
eller hur?
 
ni verkar inte fatta hur allvarligt detta är för ni jör presis såhär mot mey. ni hotar mej, krenker mej och trakasserar mej i min blågg. jag har tagit upp det monga gånger i flera inlegg, att ni ska sluta. men ni bryr er inte?! :-S VARFUR? är det nått fel på er eller? skölle ni shelva vilja bli utsatta för mobbning? ni vet inte hur det kenns. eller vet ni?

många som mobbar har haft det svårt shelva, och måste då ge sej på andra för att må bettre. detta tyker jag är FÖRJEVLIGT! borde man inte hjelpa andra istellet för att få dom att må shit?

om ni är mobbade eller kenner er ensamma så finns jag alltid här för er ska ni veta. det är bara att meyla mey på [email protected] eller legga till mej i er kontaktlista om ni vill snacka <3


 
det fanns en tjej som hette alisia som gick i min skola förut, hon var från ryskland och kunde inte bra svenska. shelvklart blev hon utstött pga detta. inte blev det bettre när hennes såkallade klasskambrater kom på henne med att peta sej i snoken (näsan) på lektionen. detta spreds soklart vidare och hon slutade i skolan för hon stog inte ut mer. nu har man ej sett henne på fett lenge. jag unskar med hela mitt hjerta att hon har det bra nu. kanshe i ryskland, vad vet jag. huvudsaken är att hon har det varmt och skönt! eller hur?


det finns många som har tagit livet av sey pga mobbning. det är så jevla hemsk så jag saknar ord för det. men jag har som vanligt en idé. alla som blir mobbade kan anmäla sey till föreningen MFFAM (MIKAÄLAS förening för alla mobbade). det kåmmer att hållas möten och träffar så att man får mujligheten att träffa andra mobbade menniskor och se att det finns tusentals som kenner sej likadant som en shelv. man ska även bli ven med allihopa ockso. det kåmmer att hållas tävlingar och lekar för att ta igen all den tid man har missat av att leka. många som blir mobbade sitter ju bara stilla helt ensamma. visst låter detta som en bra idé? jag tyker värkligen att det behövs mer sånna här föreningar.
angashera er!!!!!!!

jag avslutar detta inlegg med att seja:
SLUTA MOBBAS FÖR I HELVETTE!!! NI VET INTE VAD NI GER ER IN PÅ :-@

Kommentarer
Postat av: Jag är jag

Fan vad rätt du har! Du vet att jag finns här för dig!

PUSS :)<3

2009-05-29 @ 18:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0