min spennande dag

hey alla! har prisis kommit hem från fibula, min skola alltso om ni har glömt det. det var en supper-rolig dag men även lite läskig, men mer om det senare. idag har vi bland annat fått träna på att räkna baklenges. fett skoj, det är ju inte så ofta man gör det så att seja. kan ni räkna baklenges?

till lönch blev det fibulas special-gryta. mums, den har man saknat fett myket alltso! dom serverar den inte ofta ska ni ha jävligt klart för er. vad grytan inneholler är: starka jalapenis, torkade fikon, tomatpure, riven lax, senap och pottatis. till det får man ett jettegått bröd :-). åt så magen nestan sprack hahahahaahhaha (skemt och sida).

nu kommer jag beretta om det leskiga som hende idag. joo, det var såhär att på rasten så spelade jag pingis med pattrik. då lurade jag i honåm att försöka svelja pingisbollen för jag tykte det skulle vara lite roligt med ett elakt spratt. pattrik svalde bollen med hull och hår men den fastnade ju shevklart i halsen på honåm. han flemtade som en hund efter luft och jag bara skrattade och skrattade. sen burjade hans ansikte bli blått och de var då jag förstog att detta var blodigt allvar. pattrik höll på att dö!!! snell som jag är så tog jag ett grepp om pattriks ölmage och trykte till. bollen flög ut i en fart av bara helvete! just då kom en lärare som heter majken och hon såg vad jag hade hjort. hon tykte jag var jetteduktig och modig som hade reddat pattrik. hon samlade sedan ihopp hela min klass och alla lärare och berettade vad jag hade hjort, dvs räddat pattrik. jag fick en glass och ett diplåm som det står HJÄLTE på. jag är fett stålt. detta har jag värkligen förtjänat tyker jag :-)


Mitt pingis-raket och bollen.
ps. bild lånad av goggle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0